fredag 26. november 2010

Case 6

Da var årets siste case ferdig, og den skulle by på mange utfordringer.
Jeg valgte å følge en tutorial jeg fant, men den viste seg å ikke være helt perfekt. Støtte på mange problemer med syntax errors som var i selve tutorial koden. Dette var jo selvsagt et problem for meg som ikke kan alverdens med scripting. Måtte ty mye til hjelp fra medelever og rådgivere for å fikse det.

Jeg fikk etterhvert gjort slik at fiender spawner på høyre side, og vil prøve å kollidere med space tank. Dette vil da resultere i at tanksen forsvinner fra scenen.
Man kan da skyte laser på fienden for å drepe de, en funksjon jeg er veldig glad for endelig å ha fått med i spillet.

Denne casen må jeg si har vært den vanskeligste hittil. Hvertfall her jeg har sittet mest med merkelige feilmeldinger.
Det har da vært en fin erfaring å endelig bli ferdig. Etter så mange feilmeldinger føler jeg at jeg har fått en litt bedre forståelse for hva som kan få ting til å skjære seg i actionscript 3. Jeg vil fortsatt ikke si at jeg kan mye, men jeg begynner å se logikken i det, og håper at en dag vil jeg forstå det meste.

Takker for all hjelp fra medelever og forskningsassistenter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar