onsdag 3. november 2010

Case 4

Nå har vi begynt med litt programmering i actionscript.
Dette så jeg for meg at det kunne bli ganske vanskelig, ettersom jeg ikke har noen tidligere erfaring med slikt.

I begynnelsen var det bare å gjøre seg litt kjent med actioncript, og se på ferdig kode fra læreren og veileder. Deretter modifiserte jeg litt av koden for å forandre farten på karakteren, og layers på alle elementene.

Problemet her var å forhindre karakteren i fra å gå ut av skjermen. Dette fikk jeg etter hjelp fra veileder løst ved å si at hvis x verdien til karakteren blir mindre enn 0, så vil han bli flyttet tilbake til frame 0.

Siden jeg lager et spill som ikke har så mye med platforming å gjøre, så føles det som om jeg må lage 2 separate spill for å få gjort casene, men jeg tar i bruk veldig mye av det som jeg lærer fra casene.

Siden jeg har hatt litt vansker med å komme ordentlig i gang, har jeg benyttet meg av hjelp fra medstudenter og veiledere. Jeg har også brukt internett tutorials for å prøve å skjønne litt mer av helheten til actionscript.

I bunn og grunn så gikk case 4 bra. Løste den stort sett med eksempelkoden vi fikk fra lærer, men jeg ser fram til å kunne skjønne mer av språket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar