onsdag 22. september 2010

Case 2

Case 2 er altså å lage animasjoner til en figur. Siden jeg ikke har en hovedperson av kjøtt og blod, så har jeg laget en soldat utenom som skal demonstrere animasjoner for gåing, hopping og en hvilestilling.

Av læremateriale så har jeg benyttet meg av "The animators survival kit" som beskriver hvordan hodet og kroppen beveger seg i bevegelse.

Denne casen gikk stort sett greit. Hadde litt problemer med å animere føttene i gå animasjonen ved hjelp av motion tween. Dette løste jeg ved å bruke tween på den første delen av animasjonen, så omgjøre det til frame by frame animasjon.

Det er mulig jeg får bruk for den nye karakteren i spillet. Jeg blir kanskje å lage et kort platform element i begynnelsen av spillet, før det går over til shooter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar