onsdag 15. september 2010

Case 1

Hay.

Her vil jeg legge ut rapporter til casene vi lager.

Dette er utkastet til et spill kalt Space tank.


Konsept:   Året er 2410. En utenomjordisk rase angriper jorda på jakt etter resurser. Alle forsøk på å slå tilbake mot angriperne har feilet. Nå har verdens ledere gått sammen om å utvikle et supervåpen som skal redde menneskeheten.
Dette våpenet går under navnet  Space tank, og er altså et høyteknologisk supervåpen kamuflert som en ordinær stridsvogn.
General Billy Bob ble utvalgt som den beste kandidaten for å styre tanksen. Han har gjort seg utmerket  etter flere heltemodige prestasjoner gjennom sin karriere
Tanksen har flere rakettmotor for for å navigere i det ytre rom, og er væpnet med en pulserende laser og en plasmakanon.

Spillet:   Spillet vil være et 2D sideskrollende skytespill. Spillet vil foregå i verdensrommet, og bakgrunnen vil flytte seg raskt for å illustrere at du kjører framover, mens fiender vil komme ut av høyre side for å angripe.
Kontrollene vil være  klassisk WASD + mus.


W= Opp   A= Venstre   S= Ned   D= Høyre
Space= Plasmakanon (Spesialvåpen som treffer alt på skjermen. Cooldown)
Musen vil styre en laserkanon som er plassert øverst på tanksen. Laseren vil ha uendelig ammunisjon.
Her er noen skisser av hvordan jeg har tenkt meg at spillet skal bli
 
Tanksen vil kunne manøvreres over hele scenen, mens fiender vil kontinuerlig komme fra høyre side. Bakgrunnen vil animeres slik at man får et inntrykk av at man kjører framover.

Her ser man hvordan tanksen manøvrerer i rommet. rakettmotorer vil aktiveres etter hvordan retning du vil kjøre.

Her ser vi en mer detaljert tanks. Denne formen vil jeg prøve å gjenskape med minst mulig vektorpunkter for bedre ytelse.

-      - Marius Fylkesnes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar